דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך בוחרים מצלמה חדשה? 

מאת    [ 20/03/2012 ]

מילים במאמר: 383   [ נצפה 2450 פעמים ]

קניית מצלמה חדשה היא לא עניין שיש לזלזל בו, אחרי הכל התמונות שלנו הן עדות חיה לזיכרונות ורגעים יפים בחיים וכדאי שהרגעים הללו ישמרו בחדות ובאיכות גבוהה. המצלמה שתרכשו צריכה להתאים לצרכים שלכם מבחינת תקציב, אבל גם לציפיות שלכם מבחינת הרזולוציה, מידת הזום, חוזק הצמצם ועוד. מי שלא מבין הרבה במצלמות, מגיע בסופו של דבר לחנות ומגלה שם כל מיני מספרים ונתונים שאת משמעותם אין לו דרך אמיתית להבין לעומק. לכן, כדאי להכיר את הפרמטרים המרכזיים שמבדילים בין מצלמות שונות.

קומפקטית , רפלקס או מצלמה מקצועית?

הבחירה הראשונה היא כמובן  בין סוגי המצלמות הדיגיטליות, אותן אפשר לחלק ל – 3 עיקריים : מצלמות קומפקטיות שנפוצות מאוד בקרב משפחות, מצלמות רפלקס חצי מקצועיות לחובבי צילום ומצלמות מקצועיות. פערי המחירים בין הקטגוריות עצומים: מצלמה קומפקטית פשוטה ניתן למצוא גם ב- 300 שקלים, בעוד שמצלמה מקצועית היא עניין של אלפי שקלים, זה  עוד לפני שדיברנו על האיבזור והתוספות.

מצלמה קומפקטית הינה נוחה לשימוש וקלה לנשיאה, האיכותיות שבהן יכולות להגיע לאיכות צילום סבירה בהחלט וזום של עד X14. אבל, יש גם לא מעט בעיות של עומק שדה, עבודה עם תאורה חלשה או ניגודיות גבוהה.

עלות מצלמת רפלקס מתחילה מכמה אלפי שקלים והיא מתאימה לחובבי צילום, אבל גם, למשל, להורים צעירים שהחליטו להשקיע באיכות התמונות המשפחתיות. ההבדלים באיכות בין המצלמות בולטים, בגלל הזום האופטי הגדול (בדרך כלל המצלמה מגיעה ללא עדשה איכותית עליה צריך לשלם עוד), רזולוצית תמונה מצויינת וטווחי צמצם וחיישן גדולים יותר – שמאפשרים ללכוד תמונה חדה גם כשהילד בתנועה.

איכות הצילום

איכות הצילום נקבעת על ידי שילוב של כמה מאפיינים. הרזולוציה, שהיצרנים אוהבים לכתוב בכתב בולט על מצלמות, רחוקה מלהיות החשובה שבהם. ברוב המצלמות קומפקטיות הסבירות, עם רזולוציה של 6 מגה פיקסל ומעלה, ניתן לקבל איכות הדפסה טובה לתמונות בגודל סטנדרטי ויותר (לא ברמה של פוסטרים). רגישות החיישן היא פרמטר לא פחות חשוב, היא נמדדת ביחידות ISO ומשפיעה בעיקר על היכולת לצלם בתנאי תאורה חלשה.

איכות עדשת המצלמה משמעותית מאוד והיא הסיבה העיקרית להעדיף יצרניות מובילות כמו קנון, פנסוניק ואולימפוס, על פני חברה לא מוכרת. אצל החברות המובילות תוכלו לדעת בודאות שהעדשה טובה. כדאי לבחור במצלמה עם זום אופטי גדול, ולנסות ולהתעלם מהזום הדיגיטלי, שפוגע באיכות התמונה.זום אופטי של X6  מצויין לצרכי המשפחה.

ישנה חשיבות לאיכות המצלמה, אבל מצלמה טובה זה לא מספיק, על הצלם לדעת להפיק ממנה את המירב. זוויות צילום, משחק מעניין עם קומפוזיצות, שימוש בפונקציות המצלמה ועוד, הם שיהפכו את התמונה למיוחדת.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב